fredag, februar 24, 2006

Begeistringsblogg

Nå må jeg nesten blogge litt sånn bare av begeistring! Vi er nemlig ferdig med en obligatorisk innlevering, og det har vært SÅ ARTIG å jobbe med den. Deilig å være ferdig for en stund også, og spennende å vente på tilbakemeldinger. Samarbeidet med Henriette var en svært hyggelig opplevelse, og jeg tror at vi utfylte hverandre bra faglig! Gøy :-) Jeg føler meg heldig som har så trivelige medstudenter.

Det var lite jeg visste om Michel Foucaults maktsyn da vi startet med oppgaven, og enda mindre om hva andre vitenskapsfolk mente om makt. Dette var en utfordring! Vi valgte en teoretisk tilnærming til stoffet. Vi skulle ikke gjøre bruk av teoriene til et praktisk-tekstlig arbeid, bare sette oss inn i hva 'makt' kan være i vitenskapelige termer. Noe har vi lært, og tanker har jeg i hvert fall fått som kan være nyttige å ha i bakhodet når det gjelder å avdekke makt i tekst senere.
Samarbeidet vårt har for det meste foregått pr. MSN og mail. Jeg ble overrasket over hvor effektiv samarbeidsmåte det var: greit å sende/motta klare beskjeder, praktisk å kunne sende linker til caplex/wikipedia/nettartikler og slikt, og samarbeidspartneren var bare et tastetrykk unna om det dukket opp spørsmål. Det var en ny verden for meg som ikke har brukt MSN noe særlig på den måten før.

Makt var gøy! (hm!!)