tirsdag, september 12, 2006

Blended learning

Det var artig å analysere NettBank som pedagogisk tekst, synes jeg. 'Brukerblikket' som jeg vanligvis benytter når jeg er inne på NettBank, endret seg med endret perspektiv. Jeg erfarte at modellen til Karsten Gynther, som jo egentlig var utarbeidet i tilknytning til virituell lærerutdannelse på Holbæk Seminarium, viste seg å være et nyttig verktøy i analyse av NettBank, og det åpnet øynene mine for at behovet for å kunne noe om vurdering av pedagogiske tekster trolig vil komme til nytt på nye arenaer enn det vi ser i dag. Eller, for å si det på en annen måte, vurdering av pedagogiske tekster kan også være et spørsmål om å 'se' pedagogiske tekster der vi ikke er vant til å tenke at det nettopp er en pedagogisk tekst vi har foran oss!!

Selve oppgavearbeidet er svært nyttig for meg. Fordypning i tekster utvikler forståelse og innsikt på en annen måte enn ved bare å lese artikler. Nå er jeg spent på tilbakemeldingene fra medelever og foreleser!