lørdag, september 23, 2006

MODUL 3, Oppstart og IKT 21.09.2006

Dette blir en SUPER modul!!! :-)

Norun, Tollef og Terje startet opp modulen med nyttige informasjoner. Dette fungerte som en flott "starter" og motivasjon for oss elever. Tusen takk!

Deretter hadde Terje lagt inn en finfin lenkeside til oss med nyttige programmer å innstallere, samt kurs i FrontPage sine ulike funksjonsmuligheter for web-side-design. Det blir det artig å øve på! Nå er det altså bare å gå inn på FRONTER og deretter trykke IKT og finne alt vi trenger der:

GIF-animasjoner
Skoleplansjer
Medieprodukter
Museumsguide
Fuglelyder
Egen musikk o.s.v.

Siste halvdel av torsdagsforelesningen var det individuell jobbing etter Terjes kurs-plan! Jeg valgte å bruke tiden til å designe nettsiden min om igjen, og ble ikke lite stolt da jeg var ferdig (hi). Kanskje synes jeg at siden er amatørmessig om et halvt år, men jeg er veldig tilfreds akkurat nå! Bare se her: http://s991323.stud.hive.no/
Det var kjempeartig - og det var også veldig praktisk å ha folk å spørre da jeg stod fast i mylderet av tekniske muligheter. Jeg fikk innstallert en gratis utgave av PhotoFiltre til bildebehandling. Det blir greit å ha. Vi er få studenter i klassen og både Terje og Tollef kunne hjelpe, så studentgruppa var svært så fornøyd etter endt dag!

Ut på tidligkvelden øvde jeg på å sette inn bokmerker i eget dokument og trykkfelter som bringer en opp til toppen igjen. Jeg brukte eget dokument fra modul 1, og det ble riktig brukervennlig. Slik ble det: http://s991323.stud.hive.no/modul1/oppgaver/Eksamenssynops.html Godt å ha lært det!

Jeg GLEDER meg til MODUL 3!